SEO byrå Stockholm

VILL DU TRÄFFA EN RIKTIG SEO BYRÅ I STOCKHOLM?

VÅR VISION ÄR ATT VARA BÄST PÅ SEO

Syftet med en effektiv Google lösning är att öka antalet inkommande förfrågningar. Vi har effektiva smarta lösningar som ofta ger dig som kund en bra avkastning på din investering hos oss.

En stor nyckel när det kommer till Google och något som är vår spetskompetens är att välja rätt strategi. Att hitta vägar och lösningar där just ditt företag kan konkurrera och vara ett relevant alternativ för den som letar leverantörer av produkter eller tjänster.

Vi är inga trollkarlar (eller ibland är vi det) och vi lovar sällan guld och gröna skogar när vi börjar ett samarbete. Vi sätter ett pris och en rimlig förväntan på vår tjänst och sen om du som kund accepterar det så kommer du med stor sannolikhet bli en nöjd kund,

Om Hjalmar & CO SEO Byrå

Hjalmar & Company är en SEO Byrå med kontor i Stockholm och Mora. Vi har kunder i hela landet som vi erbjuder SEO till fasta priser, Google annonsering och hemsidor. Vi är det lite mindre företaget med dom stora resurserna och målar upp rätt förväntningar och levererar mer än vad du förväntar dig. Vi som arbetar på Hjalmar & Company har många års erfarenhet från sökmedia, vi var med när du köpte annons i telefonkatalogen. Under de åren märkte vi att många var missnöjda med servicen och att du som företagare inte fick förståelse av din kontaktperson på hur din bransch fungerar. Det har vi tagit med oss.

Seo byrå Stockholm

När internet var nytt så använde besökaren länkkataloger för att hitta sajter som innehöll de information de letade efter. Länkkatalogerna var som en digital telefonbok men istället så samlade de adresser till webbsajter. Nackdelen med det var att det fanns en begränsning med att se det innehåll man letade efter och inte så många sajter att välja mellan eftersom det oftast var upp till ägaren bakom hemsidorna att lägga in sin sajt i länkkatalogen. Efter ett tag så började det resultera i att olika sökmotorer växte fram och gjorde det mycket mer lättillgängligt för privatpersoner och vardagssurfare att surfa på internet.

Några exempel på de första sökmotorerna som blev framgångsrika för en större publik var Webcrawler, Altavista och Yahoo. Nuförtiden är Google den främsta sökmotorn i hela världen men konkurrerar med Yandex som är den största i Ryssland och av Baidu i Kina.

Här hemma i Sverige använder vi mest Google och verbet “att googla” har blivit synonymt med att söka efter något i en sökmotor. 

Google är alltså nutidens Gula sidorna.

Det som vi kallar för en Sökordsanalys är vilka tänkbara fraser din målgrupp kommer söka efter innan du börjar bygga din sajt. En god sökmotoroptimerad sajt innehåller som ett uppslagsverk där varje enskild sida handlar om ett specifikt ämne och det kan kräva en hel del tankeverksamhet att välja ut vilka ord och fraser du vill ha med.

Sökordet “cyklar” till exempel har en hög sökvolym så om du skulle ha en fysisk cykelbutik i Rättvik så skulle sökordet “cyklar rättvik” vara ett mycket bättre sökord och mindre konkurrans och det skulle leda till att du skulle synas högt upp på Google då de nyckelordet är mer specifikt/unikt.

Syftet med sökmotoroptimering är att nästan alltid nå bredare än på några stora utvalda sökord. Ordet long-tail inom SEO menas att ta positioner på sökord du inte ens kan tänka dig att någon söker efter. Om du har en webshop och har produkttyper så vill du inte bara driva trafik på dem som du erbjuder utan du vill också driva trafik på dem i kombination med alla möjliga andra ord, och en stor del av alla sökningar innehåller 4 ord eller fler. Om du säljer fiskedrag vill du vara etta i sökresultatet på just “fiskedrag” men även på sökord som “bra fiskedrag för abborre”.

Om du vill ta reda på hur många som söker efter en viss fras eller ett visst ord så kan du använda dig av Googles egna verktyg Keyword Planner. Det är gratis men det behövs ett Google Ads-konto som du aktivt annonserar på. Du kommer sen få en uppskattad siffra på antalet sökningar i månaden på de sökord du anger och även få förslag på liknande eller relaterade sökfraser och sökvolymen på dessa.

Det som sökmotorerna gillar väldigt mycket är textinnehåll för det är där genom texten som sökmotorerna förstår sig på om vad en sida handlar om och på så sätt kan avgöra vilka typer av sökfrågor som ska leda till att sidan ska synas i sökresultatet. Det finns andra viktiga delar som ökar förutsättningarna för att dina webbsidor ska synas i resultatet och de är:

Sidtitlar (de enskilt viktigaste på en sida)

Rubriker (Förtydliga vad sidan innehåller med en bra rubriksättning)

Meta description (en kort text vad sidan innehåller)

Brödtext (innehållet på din hemsida som ska uppskattas av besökaren och sökmotorn)

Sökmotorvänliga URl:er (skapa sökvägar som kan tolkas av både besökare och sökmotorer)

Bilder, alt-attribut & namn på filen (Skapa möjligheter för sökmotorn att tolka innehållet i dina bilder)

Det som utgör själva ryggraden för utformningen av Googles sökmotoralgoritm är länkar och det är absolut nödvändigt för en lyckad satsning på sökmotoroptimering. Denna inriktning inom sökmotoroptimering kallss ibland för off page-optimering och det betyder att jobba med yttre signaler för att få en sajt att synas högre upp i sökmotorerna. Tanken bakom länkkraften i Googles algoritm är att en länk till en sida innebär en “röst” på sidan. Ju fler och starkare röster en sida har desto högre förtjänar den att synas i sökresultatet. 

Faktorerna som spelar in för styrkan som varje länk för med sig baseras bland annat på hur stark den sida som länkar ut är och det räknas även in hur många andra utlänkar som finns på sidan. Det är denna styrka som sökmotoroptimerare brukar kalla för “länkkraft”. Om du skulle ha en sida med 10 i länkkraft och länkar ut till tre andra sidor så för du över 3.3 i länkkraft till dessa sidor. Och länkar du till tio andra sidor för du endast över 1 i länkkraft till dessa sidor.

Länkkraft fördelas även internt på din egna sajt, så det är därför viktigt att du ser över hur du länkar internt mellan dina sidor då du vill fördela så mycket länkkraft som möjligt på dina viktgaste undersidor. 

Välkommen in till oss för ett möte & kaffe finns alltid tillgängligt!

Hjalmar & Company AB
Industrivägen 19
171 48 Solna
08-12 89 60 95
info@hjalmarcompany.se

  • Service och personligt arrangemang
  • Vi ser till att du har rätt förväntningar på vad du kan får för effekt
  • Vi sätter dig som företagare I focus, är du nöjd kommer du att vilja stanna hos oss långsiktigt
  • Vi kan lova att vi är tillgängliga- det är bara att slå en signal!

Som Google Partner har Hjalmar & Company en unik ställning som webbyrå,
med mångårig erfarenhet och djupgående expertis av Google. Vi uppdaterar oss regelbundet med certifieringar.

Hur syns din hemsida på Google – Testa här!

För att testat ska fungera behöver du fylla i en giltig mejl adress. Du kan skriva fler sökord upp fler sökord som du vill testa!


    Gratis rådgivning
    close slider