SEO byrå som lyfter din försäljning

SEO Byrå Stockholm

Vill du träffa en riktig SEO byrå i Stockholm

Vad kan en SEO byrå göra för dig?

Funderar ni på att byta eller eller av någon anledning anlita en SEO byrå? Om du har kommit till insikt om att det krävs lite mer än en fin hemsida med kontaktinformation för att få kunder online så är du inte ensam. För att din hemsida ska fungera som ett interaktivt visitkort som folk faktiskt stoppar i sin digitala ficka för att använda så behöver du en byrå som kan Search Engine Optimization!

Du behöver synas på Google och andra sökmotorer helt enkelt. Vägen till toppen är inte densamma för varje sajt och företag. Om du vänder dig till oss på Hjalmar & Co så kan du lita på ett det blir en skräddarsydd plan.

Vad är en funnel

Vad kostar det att anlita en Seo byrå i Stockholm ?

Ladda ned vår prislista här 

Vanliga frågor & Svar

Hjalmar & Company är en SEO Byrå med kontor i Stockholm. Vi har kunder i hela landet som vi erbjuder SEO till fasta priser.  Vi är det lite mindre företaget med dom stora resurserna och målar upp rätt förväntningar och levererar mer än vad du förväntar dig. Vårt företag har många års erfarenhet från sökmedia, vi var med när du köpte annons i telefonkatalogen. Under de åren märkte vi att många var missnöjda med servicen och att du som företagare inte fick förståelse av din kontaktperson på hur din bransch fungerar. Det har vi tagit med oss.

Syftet med en effektiv Google lösning är att öka antalet inkommande förfrågningar. Vi har effektiva smarta lösningar som ofta ger dig som kund en bra avkastning på din investering hos oss.

En stor nyckel när det kommer till Google och något som är vår spetskompetens är att välja rätt strategi. Att hitta vägar och lösningar där just ditt företag kan konkurrera och vara ett relevant alternativ för den som letar leverantörer av produkter eller tjänster.

Vi är inga trollkarlar (eller ibland är vi det) och vi lovar sällan guld och gröna skogar när vi börjar ett samarbete. Vi sätter ett pris och en rimlig förväntan på vår tjänst och sen om du som kund accepterar det så kommer du med stor sannolikhet bli en nöjd kund

seo byrå

Något som är mycket viktigt när det handlar om att jobba med SEO och få fler besökare till en hemsida är givetvis att engagera dessa besökare. Kom ihåg att besökare som engageras och tar kontakt med dig kan dra in många fler kunder via rekommendationer. Om du har en hemsida som är bra på att skapa kontakter och även jobbar med sociala medier för ytterligare interaktion med nya och existerande kunder kan det vara en stor hjälp. Vi jobbar parallellt med att förbättra din rank på sökmotorer så att det kommer fler besökare. Och med att få dessa att kommunicera med dig och sprida ordet.
 
En skräddarsydd plan spar tid och pengar

Något vi på Hjalmar & Company SEO byrå har insett är att varje företag har olika behov. Inget projekt ser exakt ut som ett annat. Ibland måste vi gå in och ändra om på en hemsida.

Det kan krävas:

– Att vi skapar nytt innehåll
– Att vi lägger till interaktiva funktioner
– Att vi skapar ny media
– Att vi byter server och får upp hastigheten på sajten

Listan med åtgärder för själva hemsidan kan bli ganska lång och det är viktigt att noga se på de förbättringar som krävs. Om vi börjar från 0 så kommer vi givetvis att se på de önskemål som finns och bygga sajten i enlighet med dessa. Är vi med från start blir det mycket enklare att bygga en grund som du sedan kan bygga vidare på med eller utan oss.

När vi kommer in i bilden då du redan har en väl fungerande hemsida som inte ger dig den trafik du hade önskat så kanske vi gör vissa justeringar på sajten för att sedan jobba vidare med viktiga bitar som till exempel länkar. Vi hjälper till med analys för vad som bör göras och en smart plan för hur detta ska ske i praktiken. Det här är något som gör att vi kan spara tid och pengar på projektet.

 
Facebook-sida

Vi är dessutom noga med att ge dig en god bild av vad du kan förvänta dig. Du kanske ber om att vi ska hjälpa dig med en massa trafik till din hemsida samt många nya medlemmar på din Facebook-sida. Det är vårt jobb att se närmre på hur detta ska gå till och precis vilka ord du borde synas med online för att du ska få trafiken som faktiskt leder till sälj.

Tillsammans kan vi bena ut vad som behöver göras och jobba fokuserat och målmedvetet med detta. Det här är en mycket spännande process som ofta öppnar dörrar vars existens du inte ens var medveten om!

Det går också bra att vända sig till oss för hjälp med analys. Det är lätt att bli hemmablind. Särskilt när du har jobbat med en sajt länge och kanske fått hjälp med den av olika SEO proffs. När du låter oss ta en titt på din hemsida så gör vi det med fräscha ögon. Vi kan hitta de felande länkarna och ge dig förslag på vad som skulle kunna förändra bilden.

Det går bra att vända sig till oss för att ta reda på vad det är som inte fungerar. Vi är en SEO byrå med lång erfarenhet av att marknadsföra företag och hemsidor. Med bred kunskap om vad som fungerar och vad som kan sätta käppar i hjulet så är vi duktiga på att se bristerna.

Men det ska också sägas att vi också kommer att se på det som faktiskt fungerar. Många missar denna bit. Om du redan nu gör något som är mycket bra men som inte räcker hela vägen till toppen så kan vi lyfta detta. Det är ju bra mycket lättare att få upp ett plan i luften om det redan rullar på startbanan med god hastighet.

Vi hjälper dig att trycka ner gaspedalen så att de insatser som du har jobbat på rätt sätt med får ännu mer kraft och tar dig hela vägen upp bland SEO-molnen!

 

Google

Det ska sägas att detta arbete med starka egenskaper som inte riktigt räcker hela vägen är viktigt när du vill få snabbare resultat. Detta utesluter ju inte att vi samtidigt jobbar med det genomgripande målet om att få mycket mer trafik till din sajt med svårare nyckelord.

Fast arbetet med det du redan nu rankar med är lite som en snöboll som har börjat rulla nerför en slänt. När Google och andra sökmotorer ger din sajt mer respekt och du rankas högre för ord och uttryck som kanske inte har rekordmycket trafik så påverkar det resten av SEO arbetet.

Vi är en SEO byrå som kan hjälpa dig med detta och se till att dra nytta av allt bra som din sajt redan nu har genom att knuffa lite extra där det redan rullar på!

Det är ingen hemlighet att Google vill se länkar från andra sajter för att ta din sajt på allvar. Dels ska det finnas länkar internt som visar att sidorna på din sajt har med varandra att göra. Dels handlar det om att få länkar från andra relevanta hemsidor. Detta kallas för off page SEO.

Länkar som kommer från andra sajter ses som en form av röster på din sajt. Det går att se rent praktiskt hur länkarbetet leder till högre rank på Google. Men bara om du jobbar med rätt typ av länkar och förståelse för hur länkkraft fungerar.

 

Länkfusk

Tyvärr finns det bolag som drar nytta av att folk bara har förstått att de behöver länkar. Inte att det ska vara kvalitetslänkar. Om du har gått på ett erbjudande om flera tusen länkar för en spottstyver så har du också insett vad det ledde till.

I bästa fall hände det inget med din sajt och i värsta fall så landade den snabbt i sandlådan då Google räknade ut att det rörde sig om länkfusk och inte äkta röster på din hemsida.

Länkkraft som fungerar kommer från gedigna samarbeten där sajter länkar till dig för att det finns ett samband. Vi kan hjälpa dig med äkta länkar av detta slag. Vi har kontakter med rätt sajter där du på ett naturligt sätt kan vara med och synas i innehåll med länkar och information om dig och din verksamhet.

Det här är det som kan kallas för naturliga länkar som kräver lite mer kunskap och givetvis goda kontakter. Det är något som du bara kan få av en SEO byrå som jobbar på ett seriöst sätt. Vi rekommenderar bara seriösa länkar som ger verklig kraft och vi har kontakterna som krävs för detta!

Vi strävar mot att vara bästa SEO byrån för varje uppdrag vi får. Det betyder att vi måste jobba lyhört. Det är dina önskemål som står i fokus. Vi använder den spetskompetens som vi har samlat på oss för att hjälpa dig där du är nu för att komma dit du vill.

Vi vet att SEO är en föränderlig bransch. Vissa metoder och strategier tycks dock aldrig bli förlegade. Här kan vi nämna kvalitet som ett viktigt nyckelord. En god SEO-grund är en god investering oavsett om året är 2003 eller 2030. Sedan är det förstås så att form och arbetssätt kan förändras och det är något som vi är väl medvetna om.

Vi har dock lärt oss att kvalitativt SEO arbete är något som lönar sig. Det är också något som ger den grund som krävs för att du ska kunna jobba vidare och justera i enlighet med nya trender och behov. På så vis använder vi vår erfarenhet och kunskap för att fortsatt vara bäst på SEO!

I och med att vi själva är en mindre SEO byrå i Stockholm och Mora så förstår vi ditt behov av en personlig kontakt och SEO arbete som du har råd med. Vi vet att ett mindre företag som börjar komma igång online inte alltid har möjlighet att investera de summor som större bolag lägger på sin marknadsföring online.

Med oss får du SEO till fasta priser i enlighet med dina faktiska behov. Det är också på grund av detta som vår metod är så efterfrågad av små och medelstora företag. Genom att bena ut precis vad som behöver göras och förklara detta på ett sätt som du förstår så vet du precis vad du lägger pengarna på.

Vi jobbar på ett effektivt sätt och kan på så vis hjälpa dig med kostnadseffektiv SEO som är hållbar nu och i framtiden.

 
Ärlig SEO med ett rimligt pris

Om vi skulle beskriva hur vi jobbar med en mening så blir det ärlig SEO med ett rimligt pris. Vi kan inte lova guld och gröna skogar. Den som gör det inom SEO ljuger. Men vi har jobbat tillräckligt länge med detta för att veta vad som fungerar och vad som inte gör det.

Dessutom hänger vi med i utvecklingen och i de uppdateringar som kommer från Google. På så vis kan vi se till att de SEO projekt vi tar på oss hanteras på bästa möjliga sätt. Vårt mål är att du som kund ska få en god avkastning på den investering du gör hos oss.

Med rätt strategi kortar vi ner vägen till målet och drar även ner på kostnaderna för SEO arbetet. Vi hittar vägar och lösningar som gör att du kan konkurrera med de som redan är på väg uppför Google-berget.

Genom att sätta ett pris för det projekt vi erbjuder och tala om vad vi tänker göra för pengarna så vet du från start vad som gäller. Du kan acceptera eller inte. Det är ditt val. Men vi kommer att göra allt vi kan för att lyckas!

Några exempel på de första sökmotorerna som blev framgångsrika för en större publik var Webcrawler, Altavista och Yahoo. Nuförtiden är Google den främsta sökmotorn i hela världen men konkurrerar med Yandex. Yandex är den största i Ryssland och av Baidu är störst i Kina.

Här hemma i Sverige använder vi mest Google och verbet ”att googla” har blivit synonymt med att söka efter något i en sökmotor. 

Google är alltså nutidens Gula sidorna.

Så fungerar en sökmotor

När internet var nytt så använde besökaren länkkataloger för att hitta sajter som innehöll de information de letade efter. Länkkatalogerna var som en digital telefonbok men istället så samlade de adresser till webbsajter. Nackdelen med det var att det fanns en begränsning med att se det innehåll man letade efter. Det var heller inte så många sajter att välja mellan eftersom det oftast var upp till ägaren bakom hemsidorna att lägga in sin sajt i länkkatalogen. Efter ett tag så började det resultera i att olika sökmotorer växte fram. Det gjorde det mycket mer lättillgängligt för privatpersoner och vardagssurfare att surfa på internet.

 

Sökordsnalys

Det som vi kallar för en Sökordsanalys är vilka tänkbara fraser din målgrupp kommer söka efter innan du börjar bygga din sajt. En god sökmotoroptimerad sajt innehåller som ett uppslagsverk där varje enskild sida handlar om ett specifikt ämne. Det kan kräva en hel del tankeverksamhet att välja ut vilka ord och fraser du vill ha med.

Sökordet ”cyklar” till exempel har en hög sökvolym så om du skulle ha en fysisk cykelbutik i Rättvik så skulle sökordet ”cyklar rättvik” vara ett mycket bättre sökord och mindre konkurrans. Det skulle leda till att du skulle synas högt upp på Google då det nyckelordet är mer specifikt/unikt.

Long-tail-sökord

Syftet med sökmotoroptimering är att nästan alltid nå bredare än på några stora utvalda sökord. Ordet long-tail inom SEO menas att ta positioner på sökord du inte ens kan tänka dig att någon söker efter. Om du har en webshop och har produkttyper så vill du inte bara driva trafik på dem som du erbjuder utan du vill också driva trafik på dem i kombination med alla möjliga andra ord. En stor del av alla sökningar innehåller 4 ord eller fler. Om du säljer fiskedrag vill du vara etta i sökresultatet på just ”fiskedrag” men även på sökord som ”bra fiskedrag för abborre”.

Google keyword Planner

Om du vill ta reda på hur många som söker efter en viss fras eller ett visst ord så kan du använda dig av Googles egna verktyg Keyword Planner. Det är gratis men det behövs ett Google Ads-konto som du aktivt annonserar på. Du kommer sen få en uppskattad siffra på antalet sökningar i månaden på de sökord du anger och även få förslag på liknande eller relaterade sökfraser och sökvolymen på dessa.

Länkkraft

Det som utgör själva ryggraden för utformningen av Googles sökmotoralgoritm är länkar och det är absolut nödvändigt för en lyckad satsning på sökmotoroptimering. Denna inriktning inom sökmotoroptimering kallas ibland för off page-optimering. Med det menas att jobba med yttre signaler för att få en sajt att synas högre upp i sökmotorerna. Tanken bakom länkkraften i Googles algoritm är att en länk till en sida innebär en “röst” på sidan. Ju fler och starkare röster en sida har desto högre förtjänar den att synas i sökresultatet.

Faktorerna

Faktorerna som spelar in för styrkan som varje länk för med sig baseras bland annat på hur stark den sida som länkar ut är och det räknas även in hur många andra utlänkar som finns på sidan. Det är denna styrka som sökmotoroptimerare brukar kalla för “länkkraft”. Om du skulle ha en sida med 10 i länkkraft och länkar ut till tre andra sidor så för du över 3.3 i länkkraft till dessa sidor. Och länkar du till tio andra sidor för du endast över 1 i länkkraft till dessa sidor.

Länkkraft fördelas även internt på din egna sajt. Så det är därför viktigt att du ser över hur du länkar internt mellan dina sidor då du vill fördela så mycket länkkraft som möjligt på dina viktigaste undersidor.

Som SEO Byrå följer vi alltid upp arbetet & du får en rapport varje måndag

Du får en strategisk projektledare som planerar, rapporterar och håller ihop projektet medans du sitter lungt i båten.
Din SEO-tekniker sköter det löpande arbetet medans en
Systemutvecklare ser över större strukturella förändringar och
Copywriter med vana att attrahera sökmotorer skriver SEO anpassade texter.
Designer för att öka värdet för de besökare som kommer till webbplatsen från en sökmotor

Du kan känna dig trygg eftersom vi har ett helt team som bevakar dina positioner och som följer dina besökares beteende. Vi följer även vad dom söker på för att hitta dig. Vi arbetar med Google Analytics som du givetvis har full överblick över. Utöver det får du även rapporter så du kan följa vårt arbete. Vill du läsa mer om våra priser eller slå oss en signal eller läs mer här!

VÄLKOMMEN TILL VÅR SEO BYRÅ!

Sökmotoroptimering

Google Analytics är ett statistikverktyg som Google tillhandahåller helt kostnadsfritt. Du installerar en kodsnutt på hemsidan sen kan du se hur många besökare du har på den hemsida, var trafiken kommer ifrån & mycket mer.

Sökmotoroptimering

Google Search är ett gratis verktyg som hjälper dig att hålla koll på, upprätthålla och felsöka webbplatsens placering i Googles sökresultat. Det är här du ser till att Google kan hitta och söka igenom webbplatsen

Ahrefs

Här har du ett bra verktyg för SEO. Du kan se Domain Rating (DR) , URL Rating (UR) , Totala antalet externa länkar som pekar till er webbplats. Organiska sökord – Totalt antal sökord som er domän rankar i topp 100.

Ahrefs

Få den mest uppdaterade, lättanalyserade SEO-rankningsinformationen (SERP) på alla dina webbplatser. nternationell spårning stöds på alla populära sökmotorer och webbplatser, inklusive organiska skrivbords- och mobilresultat och andra sökelement.

Pingdom tool

Här kan du testa hastigheten på den hemsida och få bra tips på hur du förbättrar den.

Google Page Speed

Här har du Google egen Page speed test där du kan testa hastigheten på den hemsida och få bra tips på hur du förbättrar den.

On-page-optimering

Det som sökmotorerna gillar väldigt mycket är textinnehåll för det är där genom texten som sökmotorerna förstår sig på om vad en sida handlar om och på så sätt kan avgöra vilka typer av sökfrågor som ska leda till att sidan ska synas i sökresultatet. Det finns andra viktiga delar som ökar förutsättningarna för att dina webbsidor ska synas i resultatet och de är:

Sidtitlar (de enskilt viktigaste på en sida)

Rubriker (Förtydliga vad sidan innehåller med en bra rubriksättning)

Meta description (en kort text vad sidan innehåller)

Brödtext (innehållet på din hemsida som ska uppskattas av besökaren och sökmotorn)

Sökmotorvänliga URl:er (skapa sökvägar som kan tolkas av både besökare och sökmotorer)

Bilder, alt-attribut & namn på filen (Skapa möjligheter för sökmotorn att tolka innehållet i dina bilder)

Fler besökare är samma sak som fler potentiella kunder

Oavsett om du säljer spik eller vill lyckas om influencer med din blogg så vet du att du behöver få trafik till din sajt. Ju fler som seglar in på din hemsida, ju mer kan du sälja. Dessutom kan du cementera ditt varumärke och sprida ryktet så att det blir fina SEO-ringar på marknadsföringsvattnet.

När marknadsföring online är som bäst är detta en fin bi-effekt. De som hittar dig via sökmotorer där din hemsida syns i toppen för viktiga söktermer kan sprida ordet om din sajt. Detta helt enkelt för att den har ett innehåll som engagerar.

Vi hjälper dig att hitta rätt nyckelord att synas i sökresultaten med. Vi ser också till att jobba med rätt metoder för att du ska synas i toppen med dessa ord. Beroende på din bransch och de ord du vill ranka med så kan detta kräva mer eller mindre arbete.

 

Realism

Vi är alltid realistiska och ger dig en korrekt bild av hur svårt eller lätt det kommer att bli att knuffa din sajt uppför Google-backen. Det går att slå jättar men då gäller det att vara slug och rikta stenen i slungan på rätt sätt. Det gäller också att inse att det kan ta längre tid när du börjar i underläge mot en hel liga av sajter som redan har tagit sig upp till toppen där de fajtas om topplaceringarna.

Fast inget är omöjligt och har du bara tålamod så kan du absolut lyckas. Vi hjälper dig att fokusera på rätt saker och vi kan ta det hela steg för steg.

Välkommen in till oss för ett möte & kaffe finns alltid tillgängligt!

Hjalmar & Company AB
Industrivägen 19
171 48 Solna
08-12 89 60 95
info@hjalmarcompany.se

Jag vill veta mer!
close slider