Google display annonser

Genom att utnyttja kraften i Googles enorma nätverk kan displayannonsering ge företag möjlighet att nå en mycket större publik med sitt budskap eller sin produkt.

Displaykampanjer visar  annonser i Googles Display-nätverk. Med Display-nätverket kan du nå människor när de surfar bland miljontals webbplatser, appar och egendomar som ägs av Google (till exempel YouTube och Gmail). Google displayannonser har blivit ett av de mest kraftfulla digitala marknadsföringsverktygen som finns tillgängliga idag. De finns på webbplatser, mobilappar och videokanaler över hela webben och gör det möjligt för företag att nå sina målgrupper på ett kostnadseffektivt sätt.

Google displayannonser fungerar genom att annonsörer kan skapa annonser som visas på relevanta webbplatser eller appar.

Google displayannonser är vanligtvis bilder eller animationer med text och andra visuella element. De finns i olika storlekar beroende på vilken plattform de visas på, men alla har en sak gemensamt: de är utformade för att fånga användarens uppmärksamhet och motivera dem att vidta åtgärder.

Google displayannonser är mycket enkla att skapa och hantera, vilket gör dem till ett idealiskt val för företag av alla storlekar. Till att börja med måste du skapa ett konto hos Google Ads, vilket kan göras på bara några minuter. När ditt konto är skapat kan du få tillgång till AdWords Editor och skapa dina kampanjer.

Jag vill veta mer!
close slider