View Post

Sökmedia som vi minns det och som vi använder det idag

För bara några år sedan förekom det fortfarande att man letade företag under rubriker i Gula Sidorna när man var i behov av en produkt eller tjänst. Men tider förändras och den för många bekanta telefonkatalogen har stängts för sista gången. Med dagens smartphones öppnas webbläsaren på bara ett ögonblick där man kan skriva in det man söker efter för att …

View Post

5 saker att tänka på när du ska bygga en hemsida

Att bygga en egen hemsida som inkluderar såväl funktionalitet som snygg design är svårt och är alltid en balansgång. Bygger du den rätt från första början kommer du kunna dra stora fördelar av det i förlängningen och slippa onödiga problem efter vägen. Din hemsida fungerar som ditt skyltfönster. Att den är tilltalande, tydlig och lättnavigerad för dina besökare är A …

View Post

Därför ska du satsa på att ranka högt på Google 2018

Att vi lever i en digital värld är uppenbart och mer digital lär den fortsätta att bli. Du sitter ju trots allt i detta nu och läser denna artikel – som är digital. Dina potentiella kunder är inte heller ett undantag. Idag säljer företag till kunder som är mer kräsna och informationstörstande än någonsin. Alla dessa har ett enormt utbud …

View Post

Fyra “trix” som ökar din försäljning

1. Frekvens  Jag törs säga trots utan en statistiskt säkrad undersökning så vet jag att 9 av 10 toppsäljare har den högsta frekvensen av kundbesök. Sen finns det alltid undantag av naturbegåvade turnissar som krossar sin budget utan att man ser dom arbeta. Men för oss dödliga så är det bara att kavla upp armarna och göra fler kundbesök per …

View Post

Fem knep som får din hemsida att klättra högt på Google

1.Välj rätt sökord att jobba med Börja med att hitta ett sökord som du vill att din hemsida ska komma upp på Googles första sida, dvs en top 10 placering. Här vill du hitta ett sökord som är relevant för din verksamhet och där det borde ligga ett köpintresse bakom. Välj inte ett ord som det är för hög konkurrens …